Różnica pomiędzy stronami "Polska – Chiny. Szokujące porównanie." i "Kara śmierci: kto nie ma topora, a kto ma karabin (Polska)"

Z Henryk Dąbrowski
(Różnica między stronami)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (1 wersja)
 
 
Linia 1: Linia 1:
<div style="text-align:right; font-size: 130%; font-style: italic; font-weight: bold;">23.07.2015</div>
+
<div style="text-align:right; font-size: 130%; font-style: italic; font-weight: bold;">23.08.2015</div>
  
  
Linia 5: Linia 5:
  
  
Międzynarodowy Fundusz Walutowy udostępnia wiele danych o sytuacji ekonomicznej krajów członkowskich, czyli praktycznie prawie wszystkich krajów świata<ref name="p1"/>. Korzystając z tych danych<ref name="p2"/><ref name="p3"/> sporządziłem dla Polski i Chin wykresy przedstawiające dochód narodowy brutto w przeliczeniu na jednego mieszkańca według parytetu siły nabywczej<ref name="p4"/><ref name="p5"/><ref name="p6"/>.
+
Nieustająca propaganda sił Postępu doprowadziła do powstania w społeczeństwach przekonania, że aparat sprawiedliwości jest niczym okrutny zbrodniarz, który czyha na życie prawie niewinnych morderców. Ci ostatni padają tysiącami w nierównym starciu z ohydnym aparatem przemocy jakim jest państwo.
  
  
 +
W niektórych krajach siłom Postępu udało się zmienić ten przerażający stan rzeczy i postawić życie prawie niewinnych morderców ponad życie niewinnych ofiar. W 1988 roku, omijając prawo, do tych krajów coś dołączyło Polskę (ani dokładnej daty dołączenia, ani osób odpowiedzialnych za dołączenie nie zdołano ustalić do dziś)<ref name="p1"/>. Po 10 latach od tego historycznego fenomenu, 1 września 1998 roku, wszedł w&nbsp;życie nowy kodeks karny, w którym nie ma już kary śmierci. Warto pamiętać, że kodeks został uchwalony przez Sejm 20 marca 1997 roku (jeszcze bez poprawek Senatu) i&nbsp;jak łatwo sprawdzić, a co może budzić pewne zdumienie, ogromną większością głosów: 345 za, 19 przeciw, 15&nbsp;wstrzymało się<ref name="p3"/>. Wynika stąd, że usunięcie kary śmierci z kodeksu karnego poparło 91% posłów obecnych na sali i&nbsp;75% ogólnej liczby posłów. Wynik głosowania jest niezwykłą ciekawostką samą w sobie i&nbsp;wartą zapamiętania – 75% tak zwanych „reprezentantów narodu” głosowało za usunięciem kary śmierci z kodeksu karnego w czasie, gdy 74% obywateli było zwolennikami kary śmierci (badanie CBOS z kwietnia 1997)<ref name="p4"/>. Czytelnik nie powinien się dziwić – wiemy już, że '''dopuszczalne jest każde kłamstwo i każda manipulacja'''.
  
[[File:China_Poland_PPPPC.png|center]]
 
  
 +
Korzystając ze statystyk dostępnych w Polsce<ref name="p5"/><ref name="p6"/><ref name="p7"/> pokażemy, że to mordercy mają karabin, zaś Polacy, niczym przysłowiowy stryjek, zamienili topór na więzienną celę. Poniższy obrazek przedstawia ilość popełnianych zabójstw oraz ilość wykonywanych egzekucji
  
  
Krzywa o kolorze niebieskim przedstawia PKB per capita według PSN dla Polski, zaś krzywa o kolorze czerwonym taką samą zależność dla Chin.
 
  
 +
[[File:Ilosc_zabojstw_i_egzekucji_Polska.png|center]]
  
Zwróćmy uwagę na następujący, bardzo istotny fakt: w roku 2005 Chiny osiągnęły dochód na głowę taki, jaki miała Polska na początku lat osiemdziesiątych (przedstawia to zielona linia na wykresie). W Polsce od lat 80-tych wzrost 5-7% jest przedstawiany społeczeństwu jako ogromny sukces, łącznie z koniecznością schładzania gospodarki, gdyby był większy. Natomiast Chiny wcale nie zmniejszyły tempa wzrostu po roku 2005. Ich gospodarka nie zwolniła - przez cały czas utrzymują wzrost dochodu na jednego mieszkańca ponad 11%. Przedstawia to poniższa tabela
 
  
  
{| class="wikitable"  style="text-align: center; margin: 1em auto 1em auto;"
+
Krzywa o kolorze czerwonym przedstawia ilość zabójstw dokonanych w danym roku. Odpowiednie wartości dla tej krzywej należy odczytywać na skali po lewej stronie. Krzywa niebieska oznacza ilość egzekucji, wartości dla tej krzywej odczytujemy na skali po prawej stronie.
! rowspan=2 width="150px" | Okres
 
! colspan=2 | Krotność wzrostu
 
! colspan=2 | Średni wzrost roczny (w %)
 
|-
 
! width="100px" | Chiny
 
! width="100px" | Polska
 
! width="100px" | Chiny
 
! width="100px" | Polska
 
|-
 
| 1985 - 1994
 
| 3,09
 
| 1,46
 
| 11,93
 
| 3,83
 
|-
 
| 1995 - 2004
 
| 2,67
 
| style="font-weight: bold; color: #FF0000;" | 1,89
 
| 10,33
 
| style="font-weight: bold; color: #FF0000;" | 6,60
 
|-
 
| 2005 - 2014
 
| 2,98
 
| style="font-weight: bold; color: #FF0000;" | 1,78
 
| 11,53
 
| style="font-weight: bold; color: #FF0000;" | 5,95
 
|- style="font-weight: bold;"
 
| 1985 - 2014
 
| 24,58
 
| 4,92
 
| 11,26
 
| 5,45
 
|- style="font-weight: bold;"
 
| 1981 - 2014
 
| 42,60
 
| 5,31
 
| 11,67
 
| 5,04
 
|}
 
  
  
Widzimy też, że PRZED wejściem do Unii Europejskiej Polska utrzymywała wyższe tempo wzrostu dochodu narodowego na głowę jednego mieszkańca według parytetu siły nabywczej. W latach 1995 - 2004 dochód ten wzrósł 1,89 razy (mimo chłodzenia gospodarki przez Balcerowicza pod koniec lat dziewięćdziesiątych), zaś w&nbsp;latach 2005 - 2014 tylko 1,78 razy. Nie przez przypadek użyłem słowa „tylko” - przecież przestąpienie do Unii Europejskiej przedstawiane było jako ogromna szansa dla Polski na gospodarczy rozwój i&nbsp;wyrwanie się z&nbsp;technologicznej zapaści. Rzeczywistość okazała się inna. Warto zauważyć, że być może dzięki otwarciu rynku pracy część wzrostu dochodu na głowę jednego mieszkańca została osiągnięta przez zmniejszenie liczby głów.<br/><br/>
+
Czytelnik zapewne pamięta, że ta postać wykresu jest rzadko spotykana. Więcej na ten temat napisałem we wcześniejszym, analogicznym artykule poświęconym karze śmierci w USA<ref name="p8"/>. Warto też zauważyć, że przeglądając zasoby internetu nigdzie nie znajdziemy powyższego wykresu w&nbsp;jakiejkolwiek wersji! I chyba nie dzieje się tak przez przypadek, bowiem wykres jest wyjątkowo czytelny. Widzimy jak po ciągłym wzroście liczby zabójstw w&nbsp;latach 1968 – 1974 następuje wyraźny spadek po egzekucji 27 skazanych w 1973. Podobnie łatwo dostrzegamy gwałtowny wzrost ilości zabójstw po wprowadzeniu moratorium na wykonywanie wyroków śmierci w 1988 roku i&nbsp;kolejny skok liczby zabójstw po wejściu w&nbsp;życie nowego kodeksu karnego pod koniec 1998 roku<ref name="p9"/>.
Dla lepszego porównania rozpatrywanych okresów odnotujmy, że w latach 1995 - 2004 dług publiczny wzrósł o&nbsp;279 mld zł, zaś w latach 2005 - 2014 dług publiczny wzrósł o&nbsp;395 mld zł oraz uzyskaliśmy około 80 mld euro z&nbsp;Unii Europejskiej. Kwotę uzyskaną z UE należy pomniejszyć o wysokość składek wpłaconych przez Polskę do budżetu UE, czyli o 33,7 mld euro.
 
  
  
 +
'''Czy „wybrańcy narodu” głosujący „za” wbrew woli społeczeństwa, sądzą, że jak nikt nie zobaczy tego wykresu, to krwi na ich rękach również nie będzie widać?'''
  
  
 +
W zamieszczonej niżej tabeli przedstawiliśmy analizę lat 1960 – 2010 z podziałem na okresy dziesięcioletnie. W&nbsp;ostatnim wierszu wskaźnik reakcji '''''R<sub>he</sub>''''' jest równy stosunkowi ilości zabójstw do ilości egzekucji w danym okresie i&nbsp;informuje nas o tym, jak silna była reakcja wymiaru sprawiedliwości na popełniane zabójstwa. Przykładowo w okresie 1980 – 1989 potrzeba było 96 zabójstw, aby został stracony jeden zabójca. To ważny wskaźnik, bowiem pokazuje, że w&nbsp;Polsce potrzeba było około setki zbrodni, aby jeden morderca zapłacił życiem. Zatem nieprawdą jest, że wyroki śmierci zapadały bardzo często i wydawano je pospiesznie.
  
Na zakończenie zobaczmy jak maleje przepaść między dochodem narodowym brutto na głowę jednego mieszkańca według PSN dla Polski i Chin. Tabela przedstawia iloraz tych wartości w wybranych latach
 
  
{| class="wikitable"  style="text-align: center; margin: 1em auto 1em auto;"
+
{| class="wikitable"  style="text-align: right; margin: 1em auto 1em auto;"
! width="100px" | 1980
+
! Okres
! width="100px" | 1985
+
| 1960 - 69
! width="100px" | 1990
+
| 1970 - 79
! width="100px" | 1995
+
| 1980 - 89
! width="100px" | 2000
+
| 1990 - 99
! width="100px" | 2005
+
| 2000 - 09
! width="100px" | 2010
+
| '''1960 - 1989'''
! width="100px" | 2015
+
| '''1960 - 2010'''
 
|-
 
|-
| 15,63
+
! Egzekucje
| 8,98
+
| 76
| 6,84
+
| 122
| 4,47
+
| 56
| 4,06
+
| 0
| 3,05
+
| 0
| 2,33
+
| '''254'''
| 1,90
+
| '''254'''
 +
|-
 +
! Zabójstwa
 +
| 4 699
 +
| 5 576
 +
| 5 389
 +
| 10 437
 +
| 9 824
 +
| '''15 664'''
 +
| '''36 605'''
 +
|-
 +
! Wskaźnik reakcji ''R<sub>he</sub>''
 +
| 62
 +
| 46
 +
| 96
 +
| ─&nbsp;
 +
| ─&nbsp;
 +
| 62
 +
| 144
 
|}
 
|}
  
  
Możemy spróbować oszacować kiedy PKB per capita według PSN, a zatem i poziomy życia w Polsce i Chinach wyrównają się. Rozwiązując proste równanie, przy założonych rocznych wzrostach PKB per capita według PSN dla Chin na poziomie 11%, a dla Polski 6% otrzymujemy, że nastąpi to w roku 2031. Czytelnik powinien traktować ten wynik jedynie jako szacunkowy. Przecież Chiny od 2012 roku nie utrzymują już wzrostu na poziomie 11%, ale również Polska nie notuje w ostatnich latach przyrostów PKP per capita według PSN na poziomie 6%.
+
W trzydziestoletniej wojnie Prawa ze Zbrodnią z lat 1960 – 1989 stosunek strat wyniósł 62:1, czyli średnio trzeba było 62 zabójstw, aby Prawo podjęło decyzję o egzekucji jednego mordercy. W ciągu 51 lat zamordowano w Polsce 36 605 osób. Czy to dużo? Oto miasta o liczbie ludności zbliżonej do 36 tysięcy: Brzeg, Olkusz, Jasło, Cieszyn, Kraśnik, Lębork. To tak, jakbyśmy pozwolili wymordować całą ludność jednego z tych miast – od dzieci poczynając, a na starcach kończąc.
  
Należy po prostu zapamiętać – poziom życia w Chinach wzrasta tak gwałtownie, że być może już niedługo dorówna poziomowi życia w Polsce. Kolejne rządy w naszym kraju rządzą jedynie w perspektywie czteroletniej i wróży to jak najgorzej polskiej gospodarce. Może okazać się, że dzięki rządom kolejnych geniuszy nie tylko nie zdołaliśmy zbudować drugiej Japonii ani drugiej Irlandii, ale nawet Chiny będziemy musieli doganiać.
 
  
 +
Czytelnik powinien doceniać przeciwnika i ciągle pamiętać, że '''dopuszczalne jest każde kłamstwo i każda manipulacja'''. To dlatego „wybrańcy narodu” mając krew niewinnych ofiar na rękach, bez zażenowania będą mówić o&nbsp;osobach żądających przywrócenia kary śmierci, że są takimi samymi mordercami, że pragną zabijać w majestacie prawa, że potępiając zabójstwa są gotowi zabijać itd., itp.
  
  
  
 +
<div style="font-size: 150%; line-height: 1.5em; font-weight: bold; color: #FF0000;">Pamiętajcie, że ci którzy głosowali za usunięciem kary śmierci z&nbsp;kodeksu karnego ponoszą odpowiedzialność za śmierć tysięcy niewinnych ofiar. Nie zapominajcie o&nbsp;tym, gdy z&nbsp;pozorną troską i&nbsp;wyższością moralną, będą was pouczać, że życie ludzkie jest bezcenne.</div>
  
  
  
  
PS
 
  
Dla zainteresowanych problemem Czytelników mam na zakończenie pewną uwagę techniczną. Zauważmy, że pierwszy wykres, jakkolwiek zawiera wiele informacji, niewiele nam mówi. Nie widzimy, na pierwszy rzut oka, który kraj rozwija się bardziej dynamicznie. Dlaczego tak się dzieje? Przyjmijmy dla uproszczenia, że pewien kraj utrzymuje stałe tempo wzrostu PKB per capita, powiedzmy 6% rocznie (wielkość wzrostu/spadku nie ma znaczenia). Jeśli sporządzimy wykres, to okaże się, że otrzymamy funkcję wykładniczą, czyli funkcję postaci [[File:Y_is_exp_ax.png|caption]]. Trudno jest analizować i wyciągać wnioski, kiedy jedynie oglądamy wykresy takich funkcji. Ale jest na to prosty sposób, wystarczy zastosować skalę logarytmiczną na osi OY, aby rozpatrywany wykres stał się linią prostą. Rzeczywiste wykresy wzrostu PKB, będą oczywiście liniami łamanymi i bardzo łatwo będzie można uchwycić przyszłą tendencję wzrostu i porównać wykresy dla różnych państw. Poniżej przedstawiam wykres PKB per capita według PSN dla czterech państw: Chin, Polski, Wielkiej Brytanii i USA.
 
  
  
[[File:CHN_PL_UK_USA_PPPPC.png|center]]
 
  
  
Tym razem tendencje stają się bardzo czytelne. Widzimy, że czerwona krzywa (Chiny) pnie się w górę, zaś niebieska krzywa (Polska) biegnie praktycznie równolegle do krzywych UK i USA. Wynika stąd, że Chiny mają realną szansę dojścia do światowej czołówki, zaś Polsce pozostaje liczyć na kryzysy w krajach bardziej rozwiniętych gospodarczo.
 
  
Zachęcam Czytelnika do odwiedzenia strony Google Public Data Explorer ([http://www.google.pl/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_pcap_pp_cd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:POL:CHN:USA:GBR&ifdim=region&tstart=656550000000&tend=1350856800000&hl=pl&dl=pl&ind=false LINIOWY]), ([http://www.google.pl/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_pcap_pp_cd&scale_y=log&ind_y=false&rdim=region&idim=country:POL:CHN:USA:GBR&ifdim=region&tstart=656550000000&tend=1350856800000&hl=pl&dl=pl&ind=false LOGARYTMICZNY]). Zauważmy, że strona ta pozwala samodzielnie sporządzać różne rodzaje wykresów dla wybranych państw. Możliwy jest też wybór skali na osi OY.
 
  
  
Linia 120: Linia 95:
  
  
PPS
+
== Przypisy ==
 
+
<references>
Zamieszczona niżej tabela przedstawia wzrost państwowego długu publicznego, wzrost zadłużenia Skarbu Państwa i koszty obsługi długu Skarbu Państwa<ref name="p7"/><ref name="p8"/> oraz wysokość składek wpłaconych do budżetu Unii Europejskiej<ref name="p9"/><ref name="p10"/>. Zwróćmy uwagę na artykuł 73 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, w którym ustawodawca ustalił zasady obliczania długu publicznego
 
 
 
 
 
''Art. 73''<br/>
 
''1. Państwowy dług publiczny oblicza się jako wartość nominalną zobowiązań jednostek sektora finansów publicznych po wyeliminowaniu wzajemnych zobowiązań między jednostkami tego sektora.''
 
 
 
 
 
Wyeliminowanie wzajemnych zobowiązań między jednostkami sektora finansów publicznych jest nazywane w&nbsp;skrócie konsolidacją. Konsolidację przeprowadzamy po to, aby uniknąć podwójnego liczenia niektórych pozycji składowych długu.
 
 
 
 
 
{| class="wikitable"  style="text-align: center; margin: 1em auto 1em auto;"
 
! width="100px" | Rok
 
! width="150px" | Państwowy dług publiczny (po konsolidacji)<br/>(w mld zł)
 
! width="150px" | Zadłużenie Skarbu Państwa (przed konsolidacją)<br/>(w mld zł)
 
! width="150px" | Koszt obsługi zadłużenia Skarbu Państwa<br/>(w mld zł)
 
! width="150px" | Składka wpłacona do UE<br/>(w mld euro)
 
|-
 
| 1992
 
| –
 
| 99,6
 
| 3,6
 
| –
 
|-
 
| 1993
 
| –
 
| 138,1
 
| 5,9
 
| –
 
|-
 
| 1994
 
| –
 
| 152,2
 
| 9,2
 
| –
 
|-
 
| 1995
 
| –
 
| 167,3
 
| 14,2
 
| –
 
|-
 
| 1996
 
| –
 
| 185,6
 
| 14,4
 
| –
 
|-
 
| 1997
 
| –
 
| 221,6
 
| 16,3
 
| –
 
|-
 
| 1998
 
| –
 
| 237,4
 
| 17,9
 
| –
 
|-
 
| 1999
 
| 273,4
 
| 264,4
 
| 18,8
 
| –
 
|-
 
| 2000
 
| 280,3
 
| 266,8
 
| 18,0
 
| –
 
|-
 
| 2001
 
| 302,1
 
| 283,9
 
| 20,9
 
| –
 
|-
 
| 2002
 
| 352,4
 
| 327,9
 
| 24,0
 
| –
 
|-
 
| 2003
 
| 408,3
 
| 378,9
 
| 24,1
 
| –
 
|-
 
| 2004
 
| 431,4
 
| 402,9
 
| 22,7
 
| 1,32
 
|-
 
| 2005
 
| 466,6
 
| 440,2
 
| 25,0
 
| 2,38
 
|-
 
| 2006
 
| 506,3
 
| 478,5
 
| 27,8
 
| 2,55
 
|-
 
| 2007
 
| 527,4
 
| 501,5
 
| 27,6
 
| 2,78
 
|-
 
| 2008
 
| 597,8
 
| 569,9
 
| 25,1
 
| 3,40
 
|-
 
| 2009
 
| 669,9
 
| 631,5
 
| 32,2
 
| 3,23
 
|-
 
| 2010
 
| 747,9
 
| 701,9
 
| 34,1
 
| 3,49
 
|-
 
| 2011
 
| 815,3
 
| 771,1
 
| 36,0
 
| 3,73
 
|-
 
| 2012
 
| 840,5
 
| 793,9
 
| 42,1
 
| 3,57
 
|-
 
| 2013
 
| 882,3
 
| 838,0
 
| 42,5
 
| 4,44
 
|-
 
| 2014
 
| 826,8
 
| 779,9
 
| 34,5
 
| 4,15
 
|}
 
  
 +
<ref name="p1">Henryk Dąbrowski, ''Jak to z moratorium było'', ([http://henryk-dabrowski.pl/index.php?title=Jak_to_z_moratorium_by%C5%82o LINK])<br/><br/></ref>
  
 +
<ref name="p3">Sejm II kadencji, 103 posiedzenie, 73 głosowanie, dnia 20 marca 1997 roku, ([http://orka.sejm.gov.pl/proc2.nsf/opisy/1274.htm LINK1]), ([http://www.sejm.gov.pl/archiwum/prace/kadencja2/glos2/10302073.htm LINK2])<br/><br/></ref>
  
 +
<ref name="p4">Henryk Dąbrowski, ''CBOS – czy poznamy stosunek Polaków do kary śmierci?'', ([http://henryk-dabrowski.pl/index.php?title=CBOS_%E2%80%93_czy_poznamy_stosunek_Polak%C3%B3w_do_kary_%C5%9Bmierci%3F LINK])<br/><br/></ref>
  
 +
<ref name="p5">Dane o zabójstwach w Polsce<br/><br/>
  
 +
GUS, Rocznik Statystyczny, 1960 – 1997<br/><br/>
  
 +
GUS, Rocznik Statystyczny RP, 1998 – 2000, 2008 – 2010 ([http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/roczniki-statystyczne/roczniki-statystyczne/rocznik-statystyczny-rzeczypospolitej-polskiej-2014,2,9.html LINK])<br/><br/>
  
PPPS
+
Ministerstwo Sprawiedliwości, Roczniki statystyczne GUS, ([http://www.isws.ms.gov.pl/pl/baza-statystyczna/roczniki-statystyczne-gus/ LINK])<br/><br/>
  
Omawiając „sukces” planu Balcerowicza warto porównać kursy walut. Poniżej zestawiłem kurs złotówki z dnia 01.01.1995 (denominacja złotego)<ref name="p11"/> oraz z dnia 02.01.2017
+
Komenda Główna Policji, 1999 – 2014, ([http://statystyka.policja.pl/st/ogolne-statystyki/47682,Postepowania-wszczete-przestepstwa-stwierdzone-i-wykrywalnosc-w-latach-1999-2014.html LINK1]), ([http://statystyka.policja.pl/st/kodeks-karny/przestepstwa-przeciwko/63411,Zabojstwo-art-148.html LINK2])<br/><br/></ref>
  
 +
<ref name="p6">Dane o egzekucjach w Polsce<br/><br/>
  
{| class="wikitable"  style="text-align: center; margin: 1em auto 1em auto;"
+
Ministerstwo Sprawiedliwości, Informacja publiczna, Pismo z dnia 21.08.2015 nr DWOiP-I-061-24/15<br/><br/>
! width="200px" | Waluta
 
! width="100px" | Symbol
 
! width="150px" | 01.01.1995
 
! width="150px" | 02.01.2017
 
! width="100px" | Krotność<br/>zmiany
 
|-
 
| frank szwajcarski
 
| CHF
 
| 1,8546
 
| 4,1209
 
| 2,22
 
|-
 
| dolar kanadyjski
 
| CAD
 
| 1,7306
 
| 3,1402
 
| 1,81
 
|-
 
| dolar amerykański
 
| USD
 
| 2,4301
 
| 4,2106
 
| 1,73
 
|-
 
| dolar australijski
 
| AUD
 
| 1,8865
 
| 3,0187
 
| 1,60
 
|-
 
| korona duńska
 
| DKK
 
| 0,3995
 
| 0,5938
 
| 1,49
 
|-
 
| euro
 
| EUR
 
| 2,9781
 
| 4,4157
 
| 1,48
 
|-
 
| jen japoński
 
| 100 JPY
 
| 2,4380
 
| 3,5858
 
| 1,47
 
|-
 
| korona szwedzka
 
| SEK
 
| 0,3257
 
| 0,4626
 
| 1,42
 
|-
 
| funt szterling
 
| GBP
 
| 3,7983
 
| 5,1925
 
| 1,37
 
|-
 
| korona norweska
 
| NOK
 
| 0,3594
 
| 0,4876
 
| 1,36
 
|}
 
 
 
  
 +
Ogółem w latach 1960 – 1988 wykonano 252 egzekucje. Liczba egzekucji w poszczególnych latach:<br/>
  
 +
1960-16,  1961-5,  1962-6,  1963-4,  1964-10,  1965-5,  1966-8,  1967-5,  1968-8,  1969-7,<br/>
 +
1970-10,  1971-9,  1972-6,  1973-27,  1974-7,  1975-10,  1976-16,  1977-13,  1978-12,  1979-12,<br/>
 +
1980-4,  1981-6,  1982-2,  1983-8,  1984-9,  1985-10,  1986-10,  1987-6,  1988-1<br/><br/>
  
  
 +
Wikipedia, Capital punishment in Poland, ([https://en.wikipedia.org/wiki/Capital_punishment_in_Poland LINK]), Uwaga: Wikipedia podaje 7 egzekucji w 1967 roku<br/><br/></ref>
  
 +
<ref name="p7">Dane o skazaniach w Polsce<br/><br/>
  
 +
Ministerstwo Sprawiedliwości, Prawomocne skazania osób dorosłych na karę śmierci w Polsce, ([http://isws.ms.gov.pl/pl/baza-statystyczna/opracowania-wieloletnie/download,2853,11.html LINK])<br/><br/>
  
 +
Ministerstwo Sprawiedliwości, Kary dożywotniego pozbawienia wolności i kary 25 lat pozbawienia wolności orzeczone w sądach pierwszej instancji i prawomocnie w latach 1946 – 2015 ([https://isws.ms.gov.pl/pl/baza-statystyczna/opracowania-wieloletnie/download,2853,6.html LINK])<br/><br/></ref>
  
 +
<ref name="p8">Henryk Dąbrowski, ''Kara śmierci: topór kontra karabin maszynowy (USA)'', ([http://henryk-dabrowski.pl/index.php?title=Kara_%C5%9Bmierci:_top%C3%B3r_kontra_karabin_maszynowy_(USA) LINK])<br/><br/></ref>
  
 +
<ref name="p9">Cass R. Sunstein and Adrian Vermeule, ''Is Capital Punishment Morally Required? The Relevance of Life-Life Tradeoffs'', ([http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=691447 LINK])
 +
<br/><br/></ref>
  
 +
</references>
  
  
== Przypisy ==
 
<references>
 
 
<ref name="p1">Wikipedia, Międzynarodowy Fundusz Walutowy, ([https://pl.wikipedia.org/wiki/Mi%C4%99dzynarodowy_Fundusz_Walutowy#Cz.C5.82onkowie LINK])<br/><br/></ref>
 
 
<ref name="p2">International Monetary Fund, World Economic Outlook Database, April 2015, plik XLS ([http://www.imf.org/external/pubs/ft/weo/2015/01/weodata/WEOApr2015all.xls LINK])<br/><br/></ref>
 
 
<ref name="p3">International Monetary Fund, World Economic Outlook Database, April 2015, ([http://www.imf.org/external/pubs/ft/weo/2015/01/weodata/weorept.aspx?pr.x=66&pr.y=19&sy=2014&ey=2014&scsm=1&ssd=1&sort=country&ds=.&br=1&c=512%2C668%2C914%2C672%2C612%2C946%2C614%2C137%2C311%2C962%2C213%2C674%2C911%2C676%2C193%2C548%2C122%2C556%2C912%2C678%2C313%2C181%2C419%2C867%2C513%2C682%2C316%2C684%2C913%2C273%2C124%2C868%2C339%2C921%2C638%2C948%2C514%2C943%2C218%2C686%2C963%2C688%2C616%2C518%2C223%2C728%2C516%2C558%2C918%2C138%2C748%2C196%2C618%2C278%2C624%2C692%2C522%2C694%2C622%2C142%2C156%2C449%2C626%2C564%2C628%2C565%2C228%2C283%2C924%2C853%2C233%2C288%2C632%2C293%2C636%2C566%2C634%2C964%2C238%2C182%2C662%2C453%2C960%2C968%2C423%2C922%2C935%2C714%2C128%2C862%2C611%2C135%2C321%2C716%2C243%2C456%2C248%2C722%2C469%2C942%2C253%2C718%2C642%2C724%2C643%2C576%2C939%2C936%2C644%2C961%2C819%2C813%2C172%2C199%2C132%2C733%2C646%2C184%2C648%2C524%2C915%2C361%2C134%2C362%2C652%2C364%2C174%2C732%2C328%2C366%2C258%2C734%2C656%2C144%2C654%2C146%2C336%2C463%2C263%2C528%2C268%2C923%2C532%2C738%2C944%2C578%2C176%2C537%2C534%2C742%2C536%2C866%2C429%2C369%2C433%2C744%2C178%2C186%2C436%2C925%2C136%2C869%2C343%2C746%2C158%2C926%2C439%2C466%2C916%2C112%2C664%2C111%2C826%2C298%2C542%2C927%2C967%2C846%2C443%2C299%2C917%2C582%2C544%2C474%2C941%2C754%2C446%2C698%2C666&s=NGDPDPC%2CPPPPC&grp=0&a= LINK])<br/><br/></ref>
 
 
<ref name="p4">Parytet siły nabywczej (PSN) jest to metoda stosowana w celu określenia względnej wartości różnych walut. Tak określona wartość walut jest różna od znanego powszechnie finansowego (giełdowo-bankowego) kursu walut.<br/><br/>
 
 
Przypuśćmy, że zdefiniowaliśmy pewien koszyk towarów i usług. Właściwy dobór towarów i usług jest największym problemem, bowiem budując koszyk zawsze będziemy skłonni odrzucić dobra luksusowe lub zastąpić dobra droższe ich tańszymi odpowiednikami. Pomijając wspomniane problemy, możemy teraz obliczyć koszt uzyskania tego samego koszyka towarów i usług w USA (koszt K1 w USD) oraz w Polsce (koszt K2 w PLN). Iloraz K2/K1 określa kurs dolara do złotówki w sile nabywczej tych walut. Otrzymany kurs wymiany USD/PLN, to kurs względem parytetu siły nabywczej. Informuje on nas znacznie lepiej np. o&nbsp;dochodzie narodowym brutto Polski lub PKB per capita, bowiem uwzględnia siłę nabywczą ludności.<br/><br/>
 
 
Przykładowo, według danych MFW w roku 2014 w Polsce trzeba było wydać 1,75 zł, aby uzyskać towary dostępne w USA za jednego dolara (porównaj dane oznaczone w pliku XLS jako PPPPC i NGDPDPC).<br/><br/></ref>
 
 
<ref name="p5">Wikipedia, Parytet siły nabywczej, ([https://pl.wikipedia.org/wiki/Parytet_si%C5%82y_nabywczej LINK])<br/><br/></ref>
 
 
<ref name="p6">Wikipedia, PKB per capita, ([https://pl.wikipedia.org/wiki/PKB_per_capita LINK])<br/><br/></ref>
 
 
<ref name="p7">Informację o długu publicznym, zadłużeniu Skarbu Państwa i kosztach obsługi długu Skarbu Państwa Czytelnik znajdzie w raportach rocznych na stronie Ministerstwa Finansów ([http://www.finanse.mf.gov.pl/dlug-publiczny/publikacje/raporty-roczne LINK]). Podam przykładowy link do raportu rocznego z 2010 roku ([http://www.finanse.mf.gov.pl/documents/766655/68dc3201-fce7-47de-96e4-3b90a6b2badf LINK])<br/><br/></ref>
 
 
<ref name="p8">Odpowiedź sekretarza stanu w Ministerstwie Finansów - z upoważnienia ministra - na interpelację nr 2453 w sprawie strategii rozwiązania problemu długu publicznego Polski ([http://orka2.sejm.gov.pl/IZ3.nsf/main/46AD3896 LINK])<br/><br/></ref>
 
 
<ref name="p9">Ministerstwo Finansów, Transfery finansowe Polska - Unia Europejska ([http://www.mf.gov.pl/ministerstwo-finansow/dzialalnosc/unia-europejska/transfery-finansowe-polska-ue LINK])<br/><br/></ref>
 
 
<ref name="p10">Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Finansów - z upoważnienia ministra - na zapytanie nr 2719 w sprawie wysokości składek wpłacanych corocznie przez Polskę do budżetu Unii Europejskiej ([http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=38AD11ED LINK])<br/><br/></ref>
 
 
<ref name="p11">Money.pl, ''Tabele archiwalne kursów średnich NBP'', ([http://www.money.pl/pieniadze/nbp/srednie/archiwum/kursy,walut,nbp,19950101.html LINK1]), ([http://www.finanse.egospodarka.pl/kursy-walut/porownanie-walut/1995-01-01 LINK2])<br/><br/></ref>
 
 
</references>
 
  
  

Wersja z 22:38, 21 lut 2017

23.08.2015



Nieustająca propaganda sił Postępu doprowadziła do powstania w społeczeństwach przekonania, że aparat sprawiedliwości jest niczym okrutny zbrodniarz, który czyha na życie prawie niewinnych morderców. Ci ostatni padają tysiącami w nierównym starciu z ohydnym aparatem przemocy jakim jest państwo.


W niektórych krajach siłom Postępu udało się zmienić ten przerażający stan rzeczy i postawić życie prawie niewinnych morderców ponad życie niewinnych ofiar. W 1988 roku, omijając prawo, do tych krajów coś dołączyło Polskę (ani dokładnej daty dołączenia, ani osób odpowiedzialnych za dołączenie nie zdołano ustalić do dziś)[1]. Po 10 latach od tego historycznego fenomenu, 1 września 1998 roku, wszedł w życie nowy kodeks karny, w którym nie ma już kary śmierci. Warto pamiętać, że kodeks został uchwalony przez Sejm 20 marca 1997 roku (jeszcze bez poprawek Senatu) i jak łatwo sprawdzić, a co może budzić pewne zdumienie, ogromną większością głosów: 345 za, 19 przeciw, 15 wstrzymało się[2]. Wynika stąd, że usunięcie kary śmierci z kodeksu karnego poparło 91% posłów obecnych na sali i 75% ogólnej liczby posłów. Wynik głosowania jest niezwykłą ciekawostką samą w sobie i wartą zapamiętania – 75% tak zwanych „reprezentantów narodu” głosowało za usunięciem kary śmierci z kodeksu karnego w czasie, gdy 74% obywateli było zwolennikami kary śmierci (badanie CBOS z kwietnia 1997)[3]. Czytelnik nie powinien się dziwić – wiemy już, że dopuszczalne jest każde kłamstwo i każda manipulacja.


Korzystając ze statystyk dostępnych w Polsce[4][5][6] pokażemy, że to mordercy mają karabin, zaś Polacy, niczym przysłowiowy stryjek, zamienili topór na więzienną celę. Poniższy obrazek przedstawia ilość popełnianych zabójstw oraz ilość wykonywanych egzekucji


Ilosc zabojstw i egzekucji Polska.png


Krzywa o kolorze czerwonym przedstawia ilość zabójstw dokonanych w danym roku. Odpowiednie wartości dla tej krzywej należy odczytywać na skali po lewej stronie. Krzywa niebieska oznacza ilość egzekucji, wartości dla tej krzywej odczytujemy na skali po prawej stronie.


Czytelnik zapewne pamięta, że ta postać wykresu jest rzadko spotykana. Więcej na ten temat napisałem we wcześniejszym, analogicznym artykule poświęconym karze śmierci w USA[7]. Warto też zauważyć, że przeglądając zasoby internetu nigdzie nie znajdziemy powyższego wykresu w jakiejkolwiek wersji! I chyba nie dzieje się tak przez przypadek, bowiem wykres jest wyjątkowo czytelny. Widzimy jak po ciągłym wzroście liczby zabójstw w latach 1968 – 1974 następuje wyraźny spadek po egzekucji 27 skazanych w 1973. Podobnie łatwo dostrzegamy gwałtowny wzrost ilości zabójstw po wprowadzeniu moratorium na wykonywanie wyroków śmierci w 1988 roku i kolejny skok liczby zabójstw po wejściu w życie nowego kodeksu karnego pod koniec 1998 roku[8].


Czy „wybrańcy narodu” głosujący „za” wbrew woli społeczeństwa, sądzą, że jak nikt nie zobaczy tego wykresu, to krwi na ich rękach również nie będzie widać?


W zamieszczonej niżej tabeli przedstawiliśmy analizę lat 1960 – 2010 z podziałem na okresy dziesięcioletnie. W ostatnim wierszu wskaźnik reakcji Rhe jest równy stosunkowi ilości zabójstw do ilości egzekucji w danym okresie i informuje nas o tym, jak silna była reakcja wymiaru sprawiedliwości na popełniane zabójstwa. Przykładowo w okresie 1980 – 1989 potrzeba było 96 zabójstw, aby został stracony jeden zabójca. To ważny wskaźnik, bowiem pokazuje, że w Polsce potrzeba było około setki zbrodni, aby jeden morderca zapłacił życiem. Zatem nieprawdą jest, że wyroki śmierci zapadały bardzo często i wydawano je pospiesznie.


Okres 1960 - 69 1970 - 79 1980 - 89 1990 - 99 2000 - 09 1960 - 1989 1960 - 2010
Egzekucje 76 122 56 0 0 254 254
Zabójstwa 4 699 5 576 5 389 10 437 9 824 15 664 36 605
Wskaźnik reakcji Rhe 62 46 96 ─  ─  62 144


W trzydziestoletniej wojnie Prawa ze Zbrodnią z lat 1960 – 1989 stosunek strat wyniósł 62:1, czyli średnio trzeba było 62 zabójstw, aby Prawo podjęło decyzję o egzekucji jednego mordercy. W ciągu 51 lat zamordowano w Polsce 36 605 osób. Czy to dużo? Oto miasta o liczbie ludności zbliżonej do 36 tysięcy: Brzeg, Olkusz, Jasło, Cieszyn, Kraśnik, Lębork. To tak, jakbyśmy pozwolili wymordować całą ludność jednego z tych miast – od dzieci poczynając, a na starcach kończąc.


Czytelnik powinien doceniać przeciwnika i ciągle pamiętać, że dopuszczalne jest każde kłamstwo i każda manipulacja. To dlatego „wybrańcy narodu” mając krew niewinnych ofiar na rękach, bez zażenowania będą mówić o osobach żądających przywrócenia kary śmierci, że są takimi samymi mordercami, że pragną zabijać w majestacie prawa, że potępiając zabójstwa są gotowi zabijać itd., itp.


Pamiętajcie, że ci którzy głosowali za usunięciem kary śmierci z kodeksu karnego ponoszą odpowiedzialność za śmierć tysięcy niewinnych ofiar. Nie zapominajcie o tym, gdy z pozorną troską i wyższością moralną, będą was pouczać, że życie ludzkie jest bezcenne.









Przypisy

  1. Henryk Dąbrowski, Jak to z moratorium było, (LINK)

  2. Sejm II kadencji, 103 posiedzenie, 73 głosowanie, dnia 20 marca 1997 roku, (LINK1), (LINK2)

  3. Henryk Dąbrowski, CBOS – czy poznamy stosunek Polaków do kary śmierci?, (LINK)

  4. Dane o zabójstwach w Polsce

    GUS, Rocznik Statystyczny, 1960 – 1997

    GUS, Rocznik Statystyczny RP, 1998 – 2000, 2008 – 2010 (LINK)

    Ministerstwo Sprawiedliwości, Roczniki statystyczne GUS, (LINK)

    Komenda Główna Policji, 1999 – 2014, (LINK1), (LINK2)

  5. Dane o egzekucjach w Polsce

    Ministerstwo Sprawiedliwości, Informacja publiczna, Pismo z dnia 21.08.2015 nr DWOiP-I-061-24/15

    Ogółem w latach 1960 – 1988 wykonano 252 egzekucje. Liczba egzekucji w poszczególnych latach:
    1960-16, 1961-5, 1962-6, 1963-4, 1964-10, 1965-5, 1966-8, 1967-5, 1968-8, 1969-7,
    1970-10, 1971-9, 1972-6, 1973-27, 1974-7, 1975-10, 1976-16, 1977-13, 1978-12, 1979-12,
    1980-4, 1981-6, 1982-2, 1983-8, 1984-9, 1985-10, 1986-10, 1987-6, 1988-1

    Wikipedia, Capital punishment in Poland, (LINK), Uwaga: Wikipedia podaje 7 egzekucji w 1967 roku

  6. Dane o skazaniach w Polsce

    Ministerstwo Sprawiedliwości, Prawomocne skazania osób dorosłych na karę śmierci w Polsce, (LINK)

    Ministerstwo Sprawiedliwości, Kary dożywotniego pozbawienia wolności i kary 25 lat pozbawienia wolności orzeczone w sądach pierwszej instancji i prawomocnie w latach 1946 – 2015 (LINK)

  7. Henryk Dąbrowski, Kara śmierci: topór kontra karabin maszynowy (USA), (LINK)

  8. Cass R. Sunstein and Adrian Vermeule, Is Capital Punishment Morally Required? The Relevance of Life-Life Tradeoffs, (LINK)